środa, 12 września 2018

"Diabeł ubiera się u Prady" - książkowa notka


Autor: Lauren Weisberger


Tematyka: moda, styl, obyczajowa, komedia, kobiety sukcesu

Opis z serwisu Lubimyczytać.pl:

"Andrea Sachs, dziewczyna z małego miasteczka, poszukuje w Nowym Jorku pracy w branży dziennikarskiej. Nieoczekiwanie zdobywa posadę asystentki wpływowej redaktor naczelnej jednego z najbardziej prestiżowych pism zajmujących się modą. Szybko przekonuje się, że jej przełożona to klasyczny szef „z piekła rodem”. Andrea żyje w straszliwym stresie, wiedząc, że jeśli przetrwa rok, zostanie zaprotegowana do pracy w dowolnie wybranej gazecie. "


Ocena: 3,75/5

Podsumowanie:
Wielu kojarzy sformułowanie "Diabeł ubiera się u Prady" ze świetnego filmu z Anne Hathaway. Powstał on właśnie w wyniku ekranizacji tej książki, a trzeba przyznać, że jest to naprawdę dobra ekranizacja. Znając fabułę filmu nie spodziewałam się, iż lektura mnie zaskoczy. W tym wypadku pomyłka była miłą niespodzianką - nie jestem pewna czy to wina nietypowego tematu, czy też lekkiego stylu autorki, ale książka naprawdę mnie wciągnęła.

By być sprawiedliwym - nienawidziłam połowy jej postaci, a drugą połowę miałam ochotę udusić (może jeszcze przedtem zdjąć im buty i torebki od Chanel). A jednak do ostatniej strony świetnie bawiłam się podczas czytania.. To takie "gulity pleasure" - niewysokich lotów, ale tylko ono może dać nam tego rodzaju satysfakcję, gdy czytając pomrukujemy pod nosem "co za krowa!", ciesząc się sprawiedliwe przyznaną oceną postaci.

Nie mówię też, iż zakończenie (różniące się od tego w filmie) w pełni satysfakcjonuje - mi czegoś w nim zabrakło - jednak jak na książkę w tym tylu można powiedzieć, iż dała z ciebie to co najlepsze. Zachęciła mnie także do śledzenia dalej twórczości autorki, dlatego już niedługo zacznę rozglądać się za "Zemsta ubiera się u Prady" oraz "Portier nosi garnitur od Gabbany". Zdecydowanie polecam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz